Welkom bij Seniorenvereniging “De Herfstzon”.

Seniorenvereniging “De Herfstzon” te Berghem, opgericht op 19 september 1962, is van klein naar groot gegroeid en heeft inmiddels meer dan 600 leden.

Wij zijn een actieve vereniging van en voor de wat ouder wordende mensen uit onze mooie dorpsgemeenschap.

Het hele jaar door zijn er bij de Herfstzon activiteiten

• Die dagelijks terugkomen; namelijk Biljarten,
  • Die wekelijks terugkomen; zoals Breien, Bridgen, Creaclub, Gymnastiek, Dansen, Jeu de Boules, Koor, Nordic Walking en Yoga
  • Die maandelijks plaatsvinden; namelijk Kienen
  • Die seizoengebonden zijn zoals wekelijks Kaarten (Rikken en Jokeren) in winterseizoen en wekelijks Fietsen in Zomerseizoen
  • Van april tot november houden leden het kerkhof schoon en onkruidvrij
  • Onze toneelvereniging is vooral in het najaar en wintermaanden actief.
  • Jaarlijks vieren we Carnaval, hebben we een jaarvergadering, gaan we een dag op reis, maken we een speciale reisdag voor onze minder mobiele leden, houden we een collecte, hebben we een Kermismiddag, is er een grote fietsdag, een grote Jeu de Boules-dag, een speciale middag bij de opening van het seizoen, een fantastisch Sinterklaasfeest, een vrijwilligersavond, een goed voorbereide Kerstviering.
  • Verder zijn er thema-middagen, is er een 80+ middag, en hebben we incidentele activiteiten die variëren van bezoeken provinciehuis of theatervoorstelling tot een hele gezellige middag waarbij veel wordt gelachen met lekker eten.

Inspanning van lichaam en geest vinden we belangrijk maar gezelligheid staat voorop.

Onze goed georganiseerde en gezellige activiteiten worden steeds heel goed bezocht.

Komt u ook? Wellicht brengt u nieuwe ideeën mee!

De Herfstzon zet zich ook in voor andere belangen van haar leden o.a. door relevante informatieverstrekking, advies en hulp bij administratieve en fiscale zaken of ander problemen. Kortom wij zijn er voor u.  Wordt lid van onze vereniging.

Als afdeling van KBO Brabant brengen wij onze belangen ook onder de aandacht van provinciale en landelijke besturen.

Als voorzitter van een enthousiast en actief bestuur mag ik u van harte welkom heten.

Henk van Breda.

Voorzitter.